Kurssit ja tapahtumat

Kurssit – kesä 2019

Kurssilla tutustut lajiin sekä opit perusteet ja voit jatkaa harjoittelua viikkotunneilla.
Harjoittelun voi aloittaa myös starttipaketilla – ryhmätunnille valmistava yksityistunti + kaksi ryhmätuntia.

 

Kehonhuolto
TI 28.5. – 25.6. / 18:45 – 20:15 / 5 x 90 min / 105 e / Taija Oksanen

Kehonhuoltotunneilla huolletaan, vahvistetaan, tasapainotetaan kehoa ja parannetaan liikkuvuutta! Teemoittain käydään koko keho läpi, mukaan voi tulla myös yksittäisille kerroille, hinta 21 e/90 min.
28.5. Alaraajat
4.6. Lantio 
11.6. Vatsalihaskorsetti ja selkä
18.6. Kädet ja niskahartiaseutu
25.6. Footbic/ jalkaterät

Method Putkisto perusteet – tutustu omaan kehoosi ja sen potentiaaliin
MA 22.7. – 5.8 / 19:30 – 21 / 3 x 90 min / 63 e / Taija Oksanen

Method Putkisto -kurssilla huolletaan kehoa ja parannetaan kehonhallintaa dynaamisen syvävenyttelyn, kehon syvää tukea vahvistavien harjoitusten ja liikkuvuusharjoitusten avulla. Ohjaaja auttaa jokaista yksilöllisesti linjaamaan kehoa ja tunnistamaan venytyksen sekä syvien lihasten työn. Harjoittelun myötä opit siirtyvät arkielämään ja huomaat linjaavasi ryhtiäsi pitkin päivää.
Kurssin tunnit on teemoitettu seuraavasti: 22.7. Selkäranka, 29.7. Jalat ja lonkat, 5.8. Niskahartia.

MP Pilates perusteet – vahvista keskivartalosi lihaksia ja paranna koko kehon koordinaatiota
TI 23.7. – 6.8 / 17:30 – 18:30 / 3 x 60 min / 51 e / Taija Oksanen

Pilates kytkee kehosi päästä varpaisiin, vahvistaa ja linjaa kehosi kohti optimaalista ryhtiä. Harjoittelun moottorina toimii ”powerhouse”, keskivartalon lihaksisto. Kurssin jälkeen voit jatkaa harjoittelua viikkotunneilla. Pilates sopii kaikille, jotka haluavat vahvan ja toiminnallisen keskivartalon ja hyvän ryhdin.
Kurssin tunnit on teemoitettu seuraavasti: 23.7. Hengitys ja vatsalihaskorsetti, 30.7. Lantionpohja ja powerhouse, 6.8. Hartiarengas.

 

 

 

 

 

 

”Method Putkiston avulla olen oppinut seisomaan ja istumaan oikein. Tästä on hyötyä kahdessa eri työssäni; toisessa joudun seisomaan, toisessa taas istumaan paljon. Minulla on hermopinne toisessa kädessä ja säännöllinen harjoittelu vähentää kipuja.

Yleensä en perusta liikunnasta ryhmissä, koska niistä tulee suorituspaineita. Taijan ryhmässä on kuitenkin aina rento meininki ja läppä lentää, ja siinähän ne suorituspaineet unohtuu. Tässä ryhmässä lisäksi saa henkilökohtaista ohjausta, niin ei mene tunti ohi, kun ei tajua, mitä pitäis tehdä. Superit kiitokset!”

– Laura / Method Putkisto