Kurssit ja tapahtumat

Kurssit – kevät 2020

Kurssilla tutustut lajiin sekä opit perusteet ja voit jatkaa harjoittelua viikkotunneilla.
Harjoittelun voi aloittaa myös starttipaketilla – ryhmätunnille valmistava yksityistunti + kaksi ryhmätuntia.

Vahva ja joustava selkäranka – liikkuvuutta, voimaa ja tasapainoa selkärankaan ja selän lihaksistoon
SU 23.2.–22.3. / 18.15–19.45 / 5 x 90 min / Hinta 175 e (sis. hoidon*) / ohjaaja Taija Oksanen

 Kurssin harjoituksilla pyritään lisäämään liikkuvuutta ja voimaa sopivassa suhteessa sekä tasapainottamaan selän lihaksistoa. Selkärangan syvät, pienet ryhtilihakset laitetaan töihin ja pinnalliset lihakset vapautetaan ylitöistä. Kurssilla tutustutaan myös selkärangan anatomiaan ja tutustutaan selän asentoon vaikuttavien lihasten huoltoon.

*) Kurssin hinta sisältää ryhtianalyysin, selkärankaa mobilisoivan hieronnan sisältäen lantion ja lonkkien liikeratojen tutkimisen ja hoidon 

Käsilläseisonta – kurssi
TI 25.2 & 10.3 / 19 – 20.30 / 2 x 90 min / 50 e / Hanne Sydänmaa

Kurssilla opit käsilläseisonnan perusteet ja koko keho saa kunnon treenin. Kurssi sopii kaikille – aiempaa kokemusta käsilläseisonnasta ei tarvita. Kurssin ohjaaja, astangajoogaopettaja Hanne Sydänmaa, on opiskellut käsilläseisontaa sirkustaiteilija Yuval Ayalon opissa.

Barre – vahvistaa ryhtilihasten lisäksi erityisesti pakaroita ja jalkoja 
LA 7.3. Barre + venyttely / 10.30–12 / 1 x 90 min / 25 e / ohjaaja Taija Oksanen
TO 16.4. & 23.4. / 17–18 / 2 x 60 min / 40 e / ohjaaja Taija Oksanen

Monipuolinen treeni vahvistaa etenkin pakaroita, reisiä ja keskivartaloa. Monet barren harjoituksista pohjautuvat balettiin ja ne tehdään musiikin mukana balettitangon eli barren äärellä. Barre kehittää kestävyysvoimaa ja sytyttää ryhtiä kohottavat syvät lihakset.

Spiraalistabilaatio – pumppaa liikettä selkärankaan ja vahvistaa syviä tukilihaksia
TO 12.3.–9.4. / 17–18 / 5 x 60 min / 100 e / Taija Oksanen

Spiral Stabilization (SPS – Spiraalistabilaatio), on tsekkiläisen tuki- ja liikuntaelimistön ongelmiin erikoistuneen lääkärin Richard Smišekin yli 30 vuotisen työn tuloksena kehittämä kehonhallinta- ja terapiamenetelmä.

Vastusnauhoilla tehtävät pumppaavat harjoitukset:
– vahvistavat syvien vatsa- ja muiden tukilihasten toimintaa
– vähentävät selän ylijännittyneisyyttä
– vähentävät painetta välilevyissä
– parantavat välilevyjen aineenvaihduntaa
– luovat liikettä nikamien väliin
– pidentävät vartaloa ylöspäin spiraalimaisten lihasketjujen aktiivisella käytöllä.

Method Putkisto Kevytohjelma – palautumiseen

LA 29.2. / 10.30–12 / 90 min / 18 e*
LA 28.3. / 10.30–12 / 90 min / 18 e*

ohjaaja Aija Noronen, Method Putkisto Original -ohjaaja, MP Kevytohjelma -ohjaajaharjoittelija*
Tervetuloa mukaan yksittäiselle kurssikerralle tai kaikille!

Voiko vähemmän olla enemmän? Marja Putkisto kehitti Method Putkisto Kevytohjelman tukemaan palautumiseen vaikuttavia tekijöitä. Tule tutustumaan harjoitteisiin, joilla käynnistät kehosi palautumismekanismit. Hengityksen ja kevyiden pumppaavien liikkeiden avulla mm. tehostat aineenvaihduntaa, vähennät turvotuksia, lisäät kudosten kimmovoimaa ja virkistyt.

Kehonhuolto: niskahartia & kädet
LA 7.3. / 12.30–14 / 1 x 90 min / Hinta 25 e / ohjaaja Taija Oksanen

Kehonhuolto: lantion asento & selkä
SU 8.3. / 12.30–14 / 1 x 90 min / Hinta 25 e / ohjaaja Taija Oksanen

Footbic – tehokas jalkaterien kuntoutusohjelma
SU 8.3. / 10.30–12 / 1 x 90 min / 25 e kurssi TAI 75 e kurssi + välineet + ohjevihko / ohjaaja Taija Oksanen 

Footbic on tehokas jalkaterien kuntoutusohjelma, joka parantaa jalkaterän ja koko jalkateristä lähtevän kineettisen ketjun toimintaa. Täsmäharjoituksista saa apua jalkaterän haasteisiin, kuten vaivaisenluuhun ja plantaarifaskiittiin. Harjoitukset tehdään kahdella pehmeällä pallolla ja varvaskuminauhalla.

 

 

 

 

 

 

 

”Method Putkiston avulla olen oppinut seisomaan ja istumaan oikein. Tästä on hyötyä kahdessa eri työssäni; toisessa joudun seisomaan, toisessa taas istumaan paljon. Minulla on hermopinne toisessa kädessä ja säännöllinen harjoittelu vähentää kipuja.

Yleensä en perusta liikunnasta ryhmissä, koska niistä tulee suorituspaineita. Taijan ryhmässä on kuitenkin aina rento meininki ja läppä lentää, ja siinähän ne suorituspaineet unohtuu. Tässä ryhmässä lisäksi saa henkilökohtaista ohjausta, niin ei mene tunti ohi, kun ei tajua, mitä pitäis tehdä. Superit kiitokset!”

– Laura / Method Putkisto