Kurssit ja tapahtumat

Kurssit – syksy 2019

Kurssilla tutustut lajiin sekä opit perusteet ja voit jatkaa harjoittelua viikkotunneilla.
Harjoittelun voi aloittaa myös starttipaketilla – ryhmätunnille valmistava yksityistunti + kaksi ryhmätuntia.

MP Pilates perusteet – vahvista keskivartalosi lihaksia ja paranna koko kehon koordinaatiota
TO 15.8. – 12.9. / 17 – 18 / 5 x 60 min / 85 e / Taija Oksanen
TI 8.10. – 5.11. / 17:30 – 18:30 / 5 x 60 min / 85 e / Sari Kuosmanen

Pilates kytkee kehosi päästä varpaisiin, vahvistaa ja linjaa kehosi kohti optimaalista ryhtiä. Harjoittelun moottorina toimii ”powerhouse”, keskivartalon lihaksisto. Kurssin jälkeen voit jatkaa harjoittelua viikkotunneilla. Pilates sopii kaikille, jotka haluavat vahvan ja toiminnallisen keskivartalon ja hyvän ryhdin.

Spiraalistabilaatio – pumppaa liikettä selkärankaan ja vahvistaa syviä tukilihaksia
MA 9.–30.9 / 17 – 18 / 4 x 60 min / 68 e / Taija Oksanen

Spiral Stabilization (SPS – Spiraalistabilaatio), on tsekkiläisen tuki- ja liikuntaelimistön ongelmiin erikoistuneen lääkärin Richard Smišekin kehittämä kehonhallinta- ja terapiamenetelmä. Harjoitukset vahvistavat syvien tukilihasten toimintaa ja pidentävät vartaloa spiraalismaisten lihasketjujen aktivoinnin avulla. Harjoittelu vähentää selän ylijännittyneisyyttä ja luo liiketteä nikamien väliin parantaen välilevyjen aineenvaihduntaa.

Vahva ja joustava selkäranka – liikkuvuutta, voimaa ja tasapainoa selkärankaan ja selän lihaksistoon
SU 15.9.–13.10. / 18:15 – 19:45 / 4 x 90 min / 140 e / ohjaaja Taija Oksanen
*) ei tuntia su 6.10.

Kurssilla tarkastellaan selkärangan anatomiaa ja tutkitaan liikettä. Selkärankaa tukevia lihaksia aktivoidaan, vahvistetaan ja huolletaan erilaisin harjoittein. Kurssilla tutustutaan Method Putkisto kehonhuollon ja -hallinnan menetelmään. Kurssimaksu sisältää 60 min hieronnan (selkärangan liikeanalyysi, mobilisointi, pehmytkudoskäsittely) & yksilölliset harjoitteet.

Barre perusteet – supertehokas treeni erityisesti pakaroille, reisille ja keskivartalolle
TO 19.9. & 26.9. / 17 – 18 / 2 x 60 min / 34 e / Taija Oksanen

Barre vahvistaa etenkin pakaroita, reisiä ja keskivartaloa. Barre kehittää kestävyysvoimaa ja sytyttää ryhtiä kohottavat syvät lihakset. Monet barren harjoituksista pohjautuvat balettiin ja ne tehdään musiikin mukana balettitangon eli barren äärellä.
Tunnilta saat mukaasi voimaantuneen ja ryhdikkään olon!

Method Putkisto teho-ohjelma
TI 8.10. & 5.11. / 19 – 21 / 5 x 120 min / 150 e (hinta sisältää kurssikirjan) / Sari Kuosmanen

Syvävenytyksen teho-ohjelma etenee viikottain, kevyet venytykset syvenevät intensiivisiin venytyksiin ja tuloksia syntyy: keho vapautuu kohti omaa optimia. Dynaamiset venytykset vahvistavat tukilihaksia, jolloin tuloksena on vahva ja vapaa ryhti.
Ohjatun harjoituskerran lisäksi tehdään itsenäisesti harjoituksia (3-4/vko). 
Kurssi on loistava tapa aloittaa harrastus ja muokata kehoa lyhyessä ajassa. Kurssin aikana harjoitukset jää mieleen, ja niihin on helppo palata myöhemminkin

SPESIAALIT

Bollywood Jam kokeilutunnit
SU 29.9. & 6.10. / 15:30 – 16:30 / 17 e/h / Ilona Kolachana

Kurssilla tanssitaan lyhyitä sarjoja vauhdikkaan bollywood-musiikin tahdissa. Tunti koostuu lämmittelystä, energisestä tanssiosuudesta ja loppuvenyttelystä. Tanssiessa syke nousee kuin huomaamatta, ja lämmittely- ja venyttelyosuuksissa huollat myös pehmeästi kehoasi. Samalla tutustut monipuolisesti intialaiseen elokuvamusiikkiin! Ohjaaja Ilona Kolachana on opiskellut intialaisia tansseja Intiassa ja eri puolilla Eurooppaa. Hän on opettanut bollywood-tanssia 2012 alkaen ja vetää myös ”Bollywood Kamlees” esiintyvää ryhmää.

Käsilläseisontakurssi – koko kehon voimatreeni HUOM! muuttunut aikataulu

TI 10.9. & 17.9.. / 19:15 – 20:45 / 2 x 90 min / 50 e / Hanne Sydänmaa

Kurssilla opit käsilläseisonnan perusteet ja koko keho saa kunnon treenin. Kurssi sopii kaikille – aiempaa kokemusta käsilläseisonnasta ei tarvita. Kurssin ohjaaja, astangajoogaopettaja Hanne Sydänmaa, on opiskellut käsilläseisontaa sirkustaiteilija Yuval Ayalon opissa.

 

 

 

 

 

 

 

”Method Putkiston avulla olen oppinut seisomaan ja istumaan oikein. Tästä on hyötyä kahdessa eri työssäni; toisessa joudun seisomaan, toisessa taas istumaan paljon. Minulla on hermopinne toisessa kädessä ja säännöllinen harjoittelu vähentää kipuja.

Yleensä en perusta liikunnasta ryhmissä, koska niistä tulee suorituspaineita. Taijan ryhmässä on kuitenkin aina rento meininki ja läppä lentää, ja siinähän ne suorituspaineet unohtuu. Tässä ryhmässä lisäksi saa henkilökohtaista ohjausta, niin ei mene tunti ohi, kun ei tajua, mitä pitäis tehdä. Superit kiitokset!”

– Laura / Method Putkisto