Kurssit ja tapahtumat

Kurssit – kevät 2019

Kurssilla tutustut lajiin sekä opit perusteet ja voit jatkaa harjoittelua viikkotunneilla.
Jos et löydä sopivaa kurssia, voit aloittaa harjoittelun yksityistunnin kautta.

Method Putkisto ja MP Pilates -Starttikurssi 

LA 6.4. klo 10–13
Hinta 50 e / ohjaaja Taija Oksanen
Tutustumispaketti: starttikurssi + Method Putkisto ryhmätunti 90 min + MP Pilates ryhmätunti 60 min = 70 e

Kurssilla tutustut Method Putkisto kehonhuollon ja -hallinan menetelmään ja Method Putkisto Pilatekseen. Kurssin jälkeen voit aloittaa säännöllisen harjoittelun viikkotunneilla tai osallistua pidemmälle perusteet -kurssille.

MP Pilates perusteet – vahvista keskivartalosi lihaksia ja paranna koko kehon koordinaatiota

MA 18.3. & 25.3. / 18:15–19:15 / 2 x 60 min / 34 e / ohjaaja Taija Oksanen
TI 9.–23.4 / 19:15-20:15 / 3 x 60 min / 30 e / ohjaajaharjoittelija Sari Kuosmanen

Pilates kytkee kehosi päästä varpaisiin, vahvistaa ja linjaa kehosi kohti optimaalista ryhtiä. Harjoittelun moottorina toimii ”powerhouse”, keskivartalon lihaksisto. Kurssin jälkeen voit jatkaa harjoittelua viikkotunneilla. Pilates sopii kaikille, jotka haluavat vahvan ja toiminnallisen keskivartalon ja hyvän ryhdin.

MP Pilates Mama – palaudu tehokkaasti ja turvallisesti pilateksen avulla

TO koko kevät / 10-11 / kertamaksu 17 e/60 min / ohjaaja Taija Oksanen

Mukaan voi tulla milloin vain! Pienessä ryhmässä saat yksilöllistä ohjausta. Vauva on tervetullut mukaan 🙂
Mama pilateksessa keskitytään erityisesti lantionpohjan ja vatsalihasten yhteistyöhön ja palautumiseen raskaudesta ja synnytyksestä. Harjoituksia tehdään yksilöllisesti niin, että jokainen saa omalle keholleen sopivan harjoituksen.

Method Putkisto – 30 päivän teho-ohjelma

SU 24.3.–28.4. / 5 x 120 min / 150 e (sis. kirjan, arvo 26 e) / ohjaaja Taija Oksanen (huom! pääsiäisenä su 22.4. ei tuntia)

Syvävenytyksen teho-ohjelma etenee viikottain, kevyet venytykset syvenevät intensiivisiin venytyksiin ja tuloksia syntyy. Ohjatun harjoituskerran lisäksi tehdään itsenäisesti harjoituksia 3–4 kertaa/vko.

Kurssi on loistava tapa aloittaa harrastus ja muokata kehoa lyhyessä ajassa. Kurssin aikana harjoitukset jää muistiin, ja niihin on helppo palata myöhemminkin.

Method Putkisto perusteet

TI 19.3. & 26.3. / 18–20 / 2 x 120 min / 25 e / ohjaajaharjoittelija Aija Noronen

Kurssilla huolletaan kehoa ja parannetaan kehonhallintaa dynaamisen syvävenyttelyn, kehon syvää tukea vahvistavien harjoitusten ja liikkuvuusharjoitusten avulla. Harjoittelun tavoitteena on kehon tasapainottuminen ja linjautuminen kohti optimia, oman kehontuntemuksen syventyminen ja liikkumisen vapaus.

Method Putkisto Luonnollinen kasvoklinikka

TI 5. & 12.3. / 18–19:30 / 2 x 90 min / Hinta 51 e / ohjaajat Helka Riihimäki (5.3.) ja Tarja Rissanen (12.3.) UUSI AIKATAULU!

Pään asento selkärangan kruununa vaikuttaa koko kehon linjaukseen ja toiminnallisuuteen. Luonnollinen kasvoklinikka virkistää kasvoja, parantaa kasvojen lihastasapainoa, linjaa ylävartaloa, nostaa suupielet ja rentouttaa purulihakset.

Footbic & Spiraalistabilaatio

MA 18.3.–15.4. / 17–18 / 5 x 60 min / 85 e / ohjaaja Taija Oksanen

Footbic vahvistaa jalkaterän lihaksia ja parantaa lihastasapainoa. Jalkaterän kunto vaikuttaa kaikkeen liikkumiseen.
Spiraalistabilaatiossa vastusnauhoilla tehtävien harjoitusten avulla vahvistetaan syvien vatsa- ja muiden lihasten toimintaa ja mm. parannetaan välilevyjen aineenvaihduntaa.

Barre

MA 1.–15.4. / 18:15–19:15 / 3 x 60 min / 51 e/ ohjaaja Taija Oksanen
TO 4.–18.4. / 17–18 / 3 x 60 min / 51 e/ ohjaaja Taija Oksanen

Barre on tehokas koko kehon treeni, joka tehdään balettitankoa eli barrea apuna käyttäen. Barren juuret ovat klassisen baletin tankoharjoittelussa sekä Lotte Berkin metodissa, joka yhdistää kuntoutusta ja baletin tekniikkatreeniä. Erityisesti pakarat, reidet ja keskivartalo pääsevät töihin barre-tunnilla.Isometrinen lihastyö, jota barre-tunnilla tehdään paljon, sytyttää syvät ryhtiä kohottavat tukilihakset ja kehittää lihasten kestävyysvoimaa. 

Mindfulness & pilates

TI 2.–16.4. / 17:30–18:45 / 3 x 75 min / 70 e/ ohjaaja Sirpa Salmenoja

Kun mieli rauhoittuu, hermosto vapautuu ja keho työskentelee uudella teholla. Kurssilla yhdistämme mindfulness harjoitteiden ja pilates liikkeiden tehon. Teemme pilates harjoitteita, joissa herkkänä havainnoimme, mitä kehossa todella tapahtuu. Mitkä lihakset jännittyvät turhaan, tekevätkö ne lihakset töitä, joita haluamme vahvistaa?

  • Footbic

SU 7.4. klo 10–11:30 / 90 min / Hinta 25 e / ohjaaja Taija Oksanen

Footbic on tehokas, kahdella pehmeällä Footbic-pallolla tehtävä jalkaterien kuntoutusohjelma. Footbicillä voidaan vahvistaa jalan tukilihaksia ja kuntouttaa useita kineettisenketjun vääristymän aiheuttamia kiputiloja.

  • Spiraalistabilaatio SPS

SU 7.4. klo 12:00–13:30 / 90 min / Hinta 25 e / ohjaaja Taija Oksanen

Vastustukinauhoilla tehtävien harjoitusten avulla vahvistetaan syvien vatsalihasten toimintaa ja pyritään vähentämään selän ylijännittyneisyyttä. Pumppaavat harjoitukset vähentävät painetta välilevyissä, parantavat välilevyjen aineenvaihduntaa ja luovat liikettä nikamien väliin.

Harjoittelussa vartaloa pidennetään ylöspäin spiraalimaisten lihasketjujen aktiivisella käytöllä.

Spesiaalit

  • Iloa ja energiaa luovuudesta – tervetuloa tutustumaan taideterapeuttiseen työskentelyyn! PERUTTU

SU 10.3. / 10–13 / 3 h / Hinta 68 e (sisältää materiaalit) / ohjaaja Terhi Lehtinen

Kurssilla kuulostellaan omaa oloa, kehoa ja mieltä taideterapeuttisten menetelmien avulla, maalaten ja kirjoittaen. Taiteellista osaamista ei tarvita. Tule rentoutumaan, virkistymään ja nauttiman luovuudesta! 

  • Käsilläseisonta

SU 7.4. & SU 14.4. / 14–16 / 2 x 2 h / Hinta 68 e / ohjaaja Hanne Sydänmaa

Käsilläseisontakurssilla opit käsilläseisonnan perusteet. Kurssi sopii kaikille – aiempaa kokemusta käsilläseisonnasta ei tarvita. Ensimmäisen kurssin käyneillekin on kuitenkin uutta luvassa!
Kurssin ohjaaja, astangajoogaopettaja Hanne Sydänmaa, on opiskellut käsilläseisontaa sirkustaiteilija Yuval Ayalon opissa.

”Method Putkiston avulla olen oppinut seisomaan ja istumaan oikein. Tästä on hyötyä kahdessa eri työssäni; toisessa joudun seisomaan, toisessa taas istumaan paljon. Minulla on hermopinne toisessa kädessä ja säännöllinen harjoittelu vähentää kipuja.

Yleensä en perusta liikunnasta ryhmissä, koska niistä tulee suorituspaineita. Taijan ryhmässä on kuitenkin aina rento meininki ja läppä lentää, ja siinähän ne suorituspaineet unohtuu. Tässä ryhmässä lisäksi saa henkilökohtaista ohjausta, niin ei mene tunti ohi, kun ei tajua, mitä pitäis tehdä. Superit kiitokset!”

– Laura / Method Putkisto