Kurssit ja tapahtumat

Kurssit – kevät 2020

Tunnit ovat tauolla alustavasti maaliskuun loppuun saakka. Seuraamme tilannetta ja tarjoamme videotunteja!

Kurssilla tutustut lajiin sekä opit perusteet ja voit jatkaa harjoittelua viikkotunneilla.

Harjoittelun voi aloittaa myös starttipaketilla – ryhmätunnille valmistava yksityistunti + kaksi ryhmätuntia.

Spiraalistabilaatio – pumppaa liikettä selkärankaan ja vahvistaa syviä tukilihaksia
TO 12.3.–9.4. / 17–18 / 5 x 60 min / 100 e / Taija Oksanen
SU 29.3.26.4.* / 18.15–19.15 / 4 x 60 min / 80 e / Taija 
*) ei tuntia pääsiäisenä 12.4.

Spiral Stabilization (SPS – Spiraalistabilaatio) on tsekkiläisen tuki- ja liikuntaelimistön ongelmiin erikoistuneen lääkärin Richard Smišekin yli 30 vuotisen työn tuloksena kehittämä kehonhallinta- ja terapiamenetelmä.

Vastusnauhoilla tehtävät pumppaavat harjoitukset:
– vahvistavat syvien vatsa- ja muiden tukilihasten toimintaa
– vähentävät selän ylijännittyneisyyttä
– vähentävät painetta välilevyissä
– parantavat välilevyjen aineenvaihduntaa
– luovat liikettä nikamien väliin
– pidentävät vartaloa ylöspäin spiraalimaisten lihasketjujen aktiivisella käytöllä.

Käsilläseisonta – kurssi
TI 14.4. & 5.5. / 19 – 20.30 / 90 min / 25 e / Hanne Sydänmaa

Kurssilla opit käsilläseisonnan perusteet ja koko keho saa kunnon treenin. Kurssi sopii kaikille – aiempaa kokemusta käsilläseisonnasta ei tarvita. Kurssin ohjaaja, astangajoogaopettaja Hanne Sydänmaa, on opiskellut käsilläseisontaa sirkustaiteilija Yuval Ayalon opissa.

Barre – vahvistaa ryhtilihasten lisäksi erityisesti pakaroita ja jalkoja 
TO 16.4. & 23.4. / 17–18 / 2 x 60 min / 40 e / ohjaaja Taija Oksanen

Monipuolinen treeni vahvistaa etenkin pakaroita, reisiä ja keskivartaloa. Monet barren harjoituksista pohjautuvat balettiin ja ne tehdään musiikin mukana balettitangon eli barren äärellä. Barre kehittää kestävyysvoimaa ja sytyttää ryhtiä kohottavat syvät lihakset.

Method Putkisto Kevytohjelma – palautumiseen

LA 28.3. / 10.30–12 / 90 min / 18 e*

ohjaaja Aija Noronen, Method Putkisto Original -ohjaaja, MP Kevytohjelma -ohjaajaharjoittelija*

Voiko vähemmän olla enemmän? Marja Putkisto kehitti Method Putkisto Kevytohjelman tukemaan palautumiseen vaikuttavia tekijöitä. Tule tutustumaan harjoitteisiin, joilla käynnistät kehosi palautumismekanismit. Hengityksen ja kevyiden pumppaavien liikkeiden avulla mm. tehostat aineenvaihduntaa, vähennät turvotuksia, lisäät kudosten kimmovoimaa ja virkistyt.

Kehonhuolto – teematunnit

TI 7.4. 19-20.30 Niskahartia – huolletaan ja tasapainotetaan niskahartia-aluetta monipuolisesti.

TI 28.4. 19-20.30 Footbic – jumpataan jalat kuntoon.

TI 19.5. 19-20.30 Lantion asento ja selkä – huolletaan ja tasapainotetaan lantion asentoa ja selän lihaksistoa.

”Method Putkiston avulla olen oppinut seisomaan ja istumaan oikein. Tästä on hyötyä kahdessa eri työssäni; toisessa joudun seisomaan, toisessa taas istumaan paljon. Minulla on hermopinne toisessa kädessä ja säännöllinen harjoittelu vähentää kipuja.

Yleensä en perusta liikunnasta ryhmissä, koska niistä tulee suorituspaineita. Taijan ryhmässä on kuitenkin aina rento meininki ja läppä lentää, ja siinähän ne suorituspaineet unohtuu. Tässä ryhmässä lisäksi saa henkilökohtaista ohjausta, niin ei mene tunti ohi, kun ei tajua, mitä pitäis tehdä. Superit kiitokset!”

– Laura / Method Putkisto