Kurssit ja tapahtumat

Kurssit – kevät 2019

Kurssilla tutustut lajiin sekä opit perusteet ja voit jatkaa harjoittelua viikkotunneilla.
Jos et löydä sopivaa kurssia, voit aloittaa harjoittelun yksityistunnin kautta.

Vahva ja joustava selkäranka – liikkuvuutta, voimaa ja tasapainoa selkärankaan ja selän lihaksistoon

MA 7.1.–4.2. / 17–18:30 / 5 x 90 min / Hinta 105 e / ohjaaja Taija Oksanen

Kurssilla tarkastellaan selkärangan anatomiaa ja tutkitaan liikettä. Selkärankaa tukevia lihaksia aktivoidaan, vahvistetaan ja huolletaan erilaisin harjoittein. Kurssilla tutustutaan Method Putkisto ja Spiraalistabilaatio -menetelmiin.

MP Pilates perusteet – vahvista keskivartalosi lihaksia ja paranna koko kehon koordinaatiota

KE 9.1.–6.2. / 17:30–18:30 / 5 x 60 min / Hinta 45 e / ohjaajaharjoittelija Sari Kuosmanen
TO 10.1.–7.2. / 17–18 / 5 x 60 min / Hinta 85 e / ohjaaja Taija Oksanen
SU 17.2.–17.3. / 18:15-19:15 / 5 x 60 min / Hinta 85 e / ohjaaja Taija Oksanen

Pilates kytkee kehosi päästä varpaisiin, vahvistaa ja linjaa kehosi kohti optimaalista ryhtiä. Harjoittelun moottorina toimii ”powerhouse”, keskivartalon lihaksisto. Kurssin jälkeen voit jatkaa harjoittelua viikkotunneilla. Pilates sopii kaikille, jotka haluavat vahvan ja toiminnallisen keskivartalon ja hyvän ryhdin.

MP Pilates Mama – palaudu tehokkaasti ja turvallisesti pilateksen avulla

TO 10.1.–7.2. / 10-11 / 5 x 60 min / Hinta 85 e / ohjaaja Taija Oksanen

Mama pilateksessa keskitytään erityisesti lantionpohjan ja vatsalihasten yhteistyöhön ja palautumiseen raskaudesta ja synnytyksestä. Harjoituksia tehdään yksilöllisesti niin, että jokainen saa omalle keholleen sopivan harjoituksen.

Laitepilates perusteet – haasta, tehosta ja tarkenna pilatesharjoittelua

TO 14.2.–14.3. / 17-18 / 5 x 60 min / Hinta 100 e / ohjaaja Taija Oksanen

Wunda Chair ja Pilateskaari auttavat syventämään ja tarkentamaan pilatesharjoittelua. Wunda Chairin jousivastukset tarjoavat mahdollisuuden tehostaa ja tarkentaa harjoittelua, jouset myös helpottavat liikkeiden suorittamista. Pilateskaari mm. aktivoi selän ja vatsan lihakset tehokkaasti. Tunnit toteutetaan kiertoharjoitteluna 6 hengen pienryhmässä.

Method Putkisto perusteet – tasapainoa, notkeutta ja toiminnallisuutta

TI 22.1.–19.2. / 18–19:30 / 5 x 90 min / Hinta 55 e / ohjaajaharjoittelija Aija Noronen HUOM! kurssin aloitus siirtynyt 
KE 9.1.–6.2. / 19-20:30 / 5 x 90 min / Hinta 55 e / ohjaajaharjoittelija Sari Kuosmanen

Kurssilla tutustutaan Method Putkisto -kehonhuollon ja -hallinnan menetelmään. Harjoitukset koostuvat dynaamisesta syvävenyttelystä, kehon syvää tukea vahvistavista harjoituksista ja liikkuvuusharjoituksista. Harjoittelun tavoitteena on kehon tasapainottuminen ja linjautuminen kohti optimia, oman kehontuntemuksen syventyminen ja liikkumisen vapaus.

Method Putkisto – 30 päivän teho-ohjelma

SU 13.1.–10.2. / 18:15–20:15 / 5 x 120 min / Hinta 150 e (sis. kirjan, arvo 26 e) / ohjaaja Taija Oksanen
MA 11.2.–11.3. / 17–19 / 5 x 120 min / Hinta 150 e (sis. kirjan, arvo 26 e) / ohjaaja Taija Oksanen

Syvävenytyksen teho-ohjelma etenee viikottain, kevyet venytykset syvenevät intensiivisiin venytyksiin ja tuloksia syntyy. Ohjatun harjoituskerran lisäksi tehdään itsenäisesti harjoituksia 3–4 kertaa/vko.

Kurssi on loistava tapa aloittaa harrastus ja muokata kehoa lyhyessä ajassa. Kurssin aikana harjoitukset jää muistiin, ja niihin on helppo palata myöhemminkin.

Method Putkisto Luonnollinen kasvoklinikka

SU 20.1. / 12–13:30 / 1 x 90 min / Hinta 25 e / ohjaaja Helka Riihimäki
LA 9.2. / 12–13:30 / 1 x 90 min / Hinta 25 e / ohjaaja Helka Riihimäki
TI 26.2.–12.3. / 18–19 / 3 x 60 min / Hinta 51 e / ohjaaja Tarja Rissanen

Pään asento selkärangan kruununa vaikuttaa koko kehon linjaukseen ja toiminnallisuuteen. Luonnollinen kasvoklinikka virkistää kasvoja, parantaa kasvojen lihastasapainoa, linjaa ylävartaloa, nostaa suupielet ja rentouttaa purulihakset.

 

Method Putkisto ja MP Pilates -Starttikurssit 

LA 12.1. / LA 23.2. / LA 9.3. / LA 6.4. klo 10–13
Hinta 50 e / ohjaaja Taija Oksanen
Tutustumispaketti: starttikurssi + Method Putkisto ryhmätunti 90 min + MP Pilates ryhmätunti 60 min = 70 e

Kurssilla tutustut Method Putkisto kehonhuollon ja -hallinan menetelmään ja Method Putkisto Pilatekseen. Kurssin jälkeen voit aloittaa säännöllisen harjoittelun viikkotunneilla.

Spesiaalit

  • Footbic

SU 13.1 / SU 24.2. / SU 24.3. / SU 7.4. klo 10–11:30 / 90 min / Hinta 25 e / ohjaaja Taija Oksanen

Footbic on tehokas, kahdella pehmeällä Footbic-pallolla tehtävä jalkaterien kuntoutusohjelma. Footbicillä voidaan vahvistaa jalan tukilihaksia ja kuntouttaa useita kineettisenketjun vääristymän aiheuttamia kiputiloja.

  • Spiraalistabilaatio SPS

SU 24.2. / SU 24.3. / SU 7.4. klo 12:00–13:30 / 90 min / Hinta 25 e / ohjaaja Taija Oksanen

Vastustukinauhoilla tehtävien harjoitusten avulla vahvistetaan syvien vatsalihasten toimintaa ja pyritään vähentämään selän ylijännittyneisyyttä. Pumppaavat harjoitukset vähentävät painetta välilevyissä, parantavat välilevyjen aineenvaihduntaa ja luovat liikettä nikamien väliin.

Harjoittelussa vartaloa pidennetään ylöspäin spiraalimaisten lihasketjujen aktiivisella käytöllä.

  • Käsilläseisontakurssi 

LA 2.2. & SU 3.2. / 10–12 / 2 x 2 h / Hinta 68 e / ohjaaja Hanne Sydänmaa

Käsilläseisontakurssilla opit käsilläseisonnan perusteet. Kurssi sopii kaikille – aiempaa kokemusta käsilläseisonnasta ei tarvita.
Kurssin ohjaaja, astangajoogaopettaja Hanne Sydänmaa, on opiskellut käsilläseisontaa sirkustaiteilija Yuval Ayalon opissa.

  • Mindfulness

LA 2.3. / 10–13 / 3 h / Hinta 57 e / ohjaaja Sirpa Salmenoja

Kurssilla pysähdytään aistimaan tämä hetki ja herkistytään keholle ja mielelle. MBSR Mindfulness Based Stress Reduction on amerikkalaisen lääkärin Jon Kabat-Zinnin kehittämä, tieteellisesti testattu menetelmä, jonka avulla
– opit rauhoittumaan tähän hetkeen (aivosi virkistyvät)
– harjoitteet auttavat hallitsemaan stressaavia tilanteita paremmin
– tutustut omaan mieleesi, kun hälinä ympärillä vaimenee
– harjoitteita on helppo tehdä yksin ja ne tehoavat.

Kurssin aikana tutustumme kolmeen eri harjoitukseen, joita pystyt tekemään myös itsenäisesti.

”Method Putkiston avulla olen oppinut seisomaan ja istumaan oikein. Tästä on hyötyä kahdessa eri työssäni; toisessa joudun seisomaan, toisessa taas istumaan paljon. Minulla on hermopinne toisessa kädessä ja säännöllinen harjoittelu vähentää kipuja.

Yleensä en perusta liikunnasta ryhmissä, koska niistä tulee suorituspaineita. Taijan ryhmässä on kuitenkin aina rento meininki ja läppä lentää, ja siinähän ne suorituspaineet unohtuu. Tässä ryhmässä lisäksi saa henkilökohtaista ohjausta, niin ei mene tunti ohi, kun ei tajua, mitä pitäis tehdä. Superit kiitokset!”

– Laura / Method Putkisto